Kærlighedens skygger af Diane Chamberlain

First Flatotel International i Benalmádena – Spanien

I år gik vores sommerferie til Sydspanien, et land som vi elsker. Vi boede først 2 dage på First Flatotel International i Benalmádena, og derefter 4 dage i en Airbnb lejlighed i Torremolinos. På hoteller havde vi købt halvpension, og billederne så skønne ud.

Fra lufthavnen i Malaga til hotellet i Benalmádena var der 45 minutters køretid med bussen. Det trestjernede hotel er i 1 bygning med 150 værelser i alt. Yderligere har hotellet fint motionsrum dog uden vinduer og udluftning, minisupermarked og 1 mindre pool. Der er 1 km til nærmeste supermarked, men ellers lå der kun en lille restaurant i nærheden ikke andet. Det var lidt kedeligt.

Vi ankom til hotellet kl.12 middag, og var trætte efter den lange tur, som var startet kl. 3 om natten. Vi blev taget imod af en flink ung mand, men værelset var ikke klart, så vi kunne klæde om på et wc, og gå ud til poolen hvis vi ville det, eller købe noget frokost på den eneste restaurant i nærheden. Det var vi ikke helt tilfredse med, da vi trængte til at hvile os. Vi tjekkede ind 2 timer senere, efter vi havde henvendt os flere gange.

Mit store øjeblik er altid hotelværelset, som umiddelbart så fint ud, og i øvrigt havde den mest fantastiske havudsigt. Desværre hobede småfejlene sig hurtigt op. Og mange småfejl kommer hurtigt til at irritere. Lejligheden var stor, men meget tom og derfor ikke hyggelig. Den var slidt, ingen lås på wc dørene, og døre der skrabede over gulvet, når vi åbnede og lukkede dem. Kun sofapladser til 3, selvom vi var 4, og kun 2 stole på altanen. Køkkenet var slidt, mangelfuldt og uden ovn, hvilket vi opdagede, da vi havde købt en frysepizza til Matti, som lige skulle varmes. Til gengæld virkede Wi-fien upåklageligt, og der var rent over alt.

Restauranten var desværre heller ikke noget hit. Vi havde købt halvpension, altså morgenmad og aftensmad eksklusiv drikkevarer. Restauranten åbnede først kl.20, som var lige sent nok for os. Selvom vi stod der kl.20, var pommes fritterne allerede kolde og slatne. Der var indbagt kød, som var blødt, og grøntsager der ikke var særligt lækre. Altså koldt, fugtigt og dårligsmagende mad. Morgenmaden var dog lidt bedre, og servicen var ok.

Pool området var hyggeligt, men lille. Uanset hvad tid vi kom ned til poolen, kunne vi altid få 4 solsenge ved siden af hinanden. Vi oplevede ikke håndklæderyttere ved poolen. Musikken var tilpas i højden, og der var også pænt og rent over alt her.

Standen lå lige overfor. Den var smuk, men med mange sten. Både sten på stranden og store sten i vandet gjorde, at vi kun badede ved poolen.

Så alt i alt et hotel vi ikke umiddelbart ønsker at bo på igen, på trods af de smukke omgivelser.