Skrøbelige skønhed af Amy Harmon

Det er afslappende at læse kærlighedsbøger, og jeg har en stor kærlighed for dem. De flytter mig til en anden verden. En verden fuld af lykke, hvor kun betydningsfulde ting er vigtige. Jeg kan slet ikke få nok af al den kærlighed. Nu skal det handle om skrøbelige skønhed eller nærmere betegnet Fern, Ambrose og Bailey. Sikke en bog! Det er nok en af de bedste bøger, jeg har læst. Jeg er nok også ret nem at begejstre, men på den anden side, så har jeg læst så mange bøger, og siger det ikke, hvis jeg ikke mener det. Hvis bogen får mig i en drømmetilstand, og det gør den, hører den helt bestemt til i toppen. Fern har været...

Sommergrill og fyldte tomater

Spinat og ost er et lækkert og anderledes fyld til tomater, som får et ekstra pift med solsikkekerner. Opskriften er pt min favorit til grillhygge. Opskriften er til 3 personer 1 spsk olivenolie 2 spsk solsikkekerner 1 løg, finthakket 1 fed hvidløg, finthakket 250 g frisk spinat 1 nip muskatnød salt og peber 6 modne bøftomater 150 g revet cheasy ost Opvarm olien i en gryde. Tilsæt solsikkekernerne og rist dem under konstant omrøring i 2 minutter, eller til de er gyldne. Tilsæt løget og svits videre ved lav varme i 5 minutter under jævnlig omrøring, til den er klar, men ikke brunet. Tilsæt hvidløg og spinat, læg låg på og damp videre i 2-3 minutter, eller til spinaten er...

100 kg i benpres

Så nåede jeg en milepæl i min træning. 100 kg i benpres. Om det er vild? Det ved jeg faktisk ikke, men det er mega hårdt, og så lyder 100 kg i mine øre vanvittigt vildt. Benpres er en maskinøvelse, som både træner forlår, baglår og baller. Hvis man ændre placeringen af fødderne på fodpladen, kan belastningsgraden af de enkelte muskelgrupper varieres. /Janni  

Majsblinis

Lækre majsblinis. Kan bruges som forret eller indgå i en brunch. Ingredienser 75 g majs 1 æg 63 g yoghurt 3 tsk mel 1/2 tsk bagepulver Salt 1 tsk olie til stegning Kom majsene i en minihakker med de øvrige ingredienser, og kør til den bliver en grov dej. Lad dejen hvile i en halv time. Varm panden op med olien og kom dejen på panden i klatter. Steg dem ved middelvarme i et par minutter og hver side, til de er gyldne og gennembagte. Anret blinis med yoghurt og pynt med hakket løg og frisk dild. /Janni

Æselspark

Hold nu k… det her er hårdt. Tjek lige blodårene på min hals og i tindingen. Når andre laver den, ser det ellers så let og elegant ud. Der skal stadig lidt øvelse til, men er godt på vej. Denne planke løfter bagdelen, og former haserne. Gå i almindelig planke med skulderne over håndleddene, og kig ned i græsset. Løft det ene ben med bøjet knæ og hælen pegende mod himlen. Løft hælen mod himlen ved at spænde hase- og sædemuskler. Sænk derefter hælen igen, så knæene er på linje.   /Janni