Champagne brunch

Så rundede jeg de 40. Ikke dårligt i forhold til opmærksomhed, gaver og blomster.

img_0546

Alder er en underlig størrelse. Jeg forstår nu, hvad folk mener, når de siger, at de føler sig yngre, end det alderstavlen viser. Når jeg tænker over livet, er det vildt, at jeg er 40 år, og har 2 børn plus 1 bonussøn. Jeg husker, at jeg var 20 år, som var det i går.

Jeg har engang læst, at det er vigtigt at gå til fester eller holde dem selv. Man slapper af, og lader op til hverdagens travle liv. Så det har jeg nu gjort noget ved.

img_0539

img_0547

Jeg er vild med tema fødselsdage, og havde inviteret min familie til champagne brunch i går. Jeg synes, at det bliver lidt hyggeligere, når der er pyntet op, og man gør lidt ekstra ud af det. Så jeg havde købt små champagneflasker til hver kuvert, konfetti, champagne kanoner, folieballoner og guirlander som loftpynt.

Maden bestod af en almindelig brunch og alt hvad der til hører. En af retterne var mysli og A38, som vist på billedet nedenunder. Iøvrigt er det let og hurtigt at lave sådan en omgang mad. Så det kan godt anbefales. Til dessert fik vi fugleredder med is, flødeskum og frugt.

img_0557

Skøn fødselsdag. Der er flere fester i vente, da jeg snart skal holde fest for mine veninder, og Matti bliver 4 år.

/Janni

Følg mig på Bloglovin

Følg på Blogloyyyvin

Walking lunge

Med walking lunge træner du baller og lår.

Stabiliser og spænd op i kropsmidte. Rank oprejst krop. Hold blikket rettet lige frem.

  • Stå med samlede fødder.
  • Tag et langt skridt frem på højre fod.
  • Bøj ned i begge ben, så begge knæ er i 90 grader (højre knæ må ikke komme ud over højre fod).
  • Spænd så højre balle, træd frem på benet, og løft venstre ben.
  • Gentag det samme med venstre, og bliv ved med at tage skridt frem.

God fornøjelse med hjemmetræningen.

/Janni

Følg mig på Bloglovin

Følg på Blogloyyyvin

Migræne

Mine migræneanfald kommer nu oftere og oftere. I onsdags havde jeg fri og vågnede med migræne. For første gang måtte jeg have en hel pille, før det begyndte at hjælpe. Indtil nu har jeg kun spist en halv pille ad gangen. Det forsvandt omkring middag, og torsdag kom det tilbage igen, hvor jeg måtte køre hjem fra arbejde. Migrænen fortsatte også i dag, men er nu ved at give op. Det er første gang, jeg har haft det 2 til 3 dage i træk.

Jeg får dunkende hovedpine, som ofte er ledsaget af kvalme. Jeg bliver overfølsom over for lys og lyd, og har brug for ro og mørke. Til sidst bliver jeg så træt, at jeg umuligt kan holde øjnene åbne. Når hovedpinen er væk, føler jeg, at jeg er blivet kørt over af en traktor, og er helt udmattet.

Det værste ved at være på arbejde når det kommer er, at fra jeg forlader butikken, og til jeg er hjemme, går der mellem 1,15 til 1,30 timer. Det eneste jeg ønsker hele vejen hjem, er at lukke øjnene, da lyset er meget generende, og bare sove fordi medicinen gør mig træt. Og så er der altså virkelig langt.

img_0404

Min migræne startede, da min far pludselig døde efter 1 uges sygdom. Min mor, moster, bedste, bror og niece lider alle af migræne, så jeg har det ikke fra nogen fremmed. I øvrigt har Luca ofte hovedpine i en alder af kun 8 år. Øv

Jeg er stadig ikke god til at spotte, om det er migræne eller almindelig hovedpine endnu. Hvis jeg ved, at det er migræne, kan jeg tage det i opløbet og stadig være frisk. Men ved jeg ikke, at det er migræne, og tager mine piller for sent, er jeg sengeliggende, og det hele trækker ud.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide, om du lider af migræne, og hvad der hjælper på dig. Eller har du prøvet nogle behandlinger eller piercinger?

/Janni

Følg mig på Bloglovin

Følg på Blogloyyyvin

Troldeliv julekalenderbogen

Luca og jeg er ret vilde med Troldeliv, så derfor skulle vi selvfølgelig også læse julekalenderbogen.

img_0364

Nisse Nik bor på Kildegården. Han er led og ked af det hele, og gider ikke mere. For familien som bor der, tror alligevel ikke på ham. De vil vælte stalden, hvor Nisse Nik bor og fælde hans yndlingstræ.

Troldeungerne Paja og Pajko fra troldehøjen beslutter sig for at hjælpe Nisse Nik med at lære familien go gammeldags nisseskik. Sammen gør de alt for at bevare Kildegården, og på bedste vis bliver vi ført igennem en december med mange raseriudbrud, fornægtelse, tyveri, ildebrand, usynlige kræfter og mange andre spændende løjer.

Bliver det mon jul for alle på Kildegården? Der sker så mange mærkelige ting at det virker ret umuligt.

Bogen indeholder 26 kapitler, som starter 30. november og slutter 25. december. Længden på kapitlerne er helt perfekte. Ikke for lange og ikke for korte, men lige tilpas til at vi får et ordenligt stykke historie hver dag, og så venter vi spændt til næste kapitel. Den er fyldt med de smukkeste billeder og skønneste nisserim. Billederne fylder tilpas meget, så børnene ikke når at kede sig, så længe man læser, fordi der er meget at se på.

Bogen bliver dobbelt så go for mig, når jeg kan se på Luca, at hun er helt vild med den.

Luca har lavet sin første boganmeldelse, og den kommer her….

Der er gode ting i bogen, og den er meget sjov. Billederne er gode, fine og godt lavet. Jeg elsker rim. Sofie er sød, men det er Rikke ikke. Anton er lidt ligesom Sofie. Paja er sød, men Pajko er bare ude på ballade, og Nisse Nik er bare skrap på dem. Gamle Ole er sød, og han kan også godt lide Kildegården, og vil som nisse Nik gerne beholde den som den er. Nisse Nik er sød ved Sofie stjernen, men ikke hendes forældre.

Jeg kan især godt lide, at Nisse Nik sætter ild til bilen, og så kan jeg også godt lidt at de stjæler lyskæden fra rådhuset.

Luca 8 år.

Troldeliv julekalenderbogen af Sissel Bøe & Peter Madsen ♥♥♥♥♥♥

/Janni

Følg mig på Bloglovin

Følg på Blogloyyyvin

Sprællemand

‘Sprællemænd’ kan gøres næsten hvor som helst og uden udstyr. De er nemme at lære og udføre.

fit-3

Stil dig med samlede fødder.

Hop på stedet og land skiftevis med samlede fødder og armene ned langs siden, og spredte fødder med armene strakt over hovedet.

Gentag øvelsen så mange gange som du er i stand til.

fit-2

fit-1

‘Sprællemand’ træner mavemuskler, armen, ryg, skulder, balder og ben. Øvelsen forbrænder også kalorier og forøger pulsen. For at brænde flere kalorier skal du hoppe hurtigere.

Uanset om du vil tabe dig, forbedre din udholdenhed, eller opbygge muskelmasse, så lav øvelsen jævnligt.

/Janni

Følg mig på Bloglovin

Følg på Blogloyyyvin

Older posts