Boghandlere i Berlin

Jeg var på studietur i Berlin med mit job – Arnold Busck. I to dage fra morgen til aften, var vi rundt for at se boghandlere, og få en masse inspiration. Det var fantastisk. Vi tog rigtig mange billeder, og diskuterede hver en lille detalje, der var at finde i alle butikkerne.

En af de boghandlere vi besøgte var Thalia.de Bücher, som ligger i centret Alexa. Lækker boghandel i 3 etager. Mellem 2. og 3. etage var der en 1/2 etage, som blev brugt til læsesal. Fedt koncept. Noget de er gode til i Tyskland, er at sælge bøger, der er mindre en en pocket bog. Som på billedet. Bøgerne er rigtig lækre, og udvalget var stort. De havde generelt et stort og bredt sortiment. Lige umiddelbart manglede der ikke noget.

bog

En anden boghandel var Dussmann das KulturKaufhaus. Det var vildt. Bogormens paradis. Denne boghandel som også er et kulturhus, var i 3 etager plus café i kælderen. Tænker at de må have haft alt i bøger, som er udgivet i Tyskland. For der skulle noget til for at fylde de hylder op. Overvejende bøger, ikke så mange papirvarer.

bog 2

KaDeWe er et stormagasin. I deres bogafdeling var det overvejende papirvarer og legetøj frem for bøger. De havde nok 200 skoletasker i butikken. Det siger bare lidt om størrelsen, i forhold til de danske boghandlere. Her var der også meget inspiration at hente.

bog3

3 boghandlere som absolut er et besøg værd. Det var de 3 stedet, som inspirerede mig mest, og der bliver brugt lang tid hvert sted. Berlin er en skøn og dejlig by på alle punkter.

/Janni

Følg mig på Bloglovin

Følg på Bloglovin

Træningsdagbog

På nuværende tidspunkt skriver jeg min træning, mine mål og mine skridt ned i min kalender. Jeg bliver i højere grad tvunget til, at reflektere over min træning, og forholde mig til hvordan det er gået, og eventuelt ikke er gået. Ud fra disse notater behøver jeg ikke huske, hvordan sidste træning gik, og hvad jeg evt kan gøre bedre.

For mig handler det om motivation. Det motivere mig at blogge om min træning, og yderligere at notere det ned i en bog. I træningsdagbogen kan jeg sort på hvidt aflæse, om jeg er blevet stærkere. Løfter jeg det samme antal kilo, udføre jeg 2 eller 3 gentagelser, og hvor længe kan jeg stå i planken.

I stedet for at bruge min kalender har jeg lige bestilt denne logbog hos Fitnessguru.

1215-product-workoutlog-pink

En træningsdagbog kan føres online eller i en træningslogbog. Det handler om at skabe gode vaner. Hvad den skal indeholde, bestemmer du selv. Du kan både skrive dagbog som en fri tekst, eller du kan lave mere strukturerede punkter. Det kan eksempel være:

  • Træthed før træning
  • Hvordan gik træning
  • Ømhed eller skavanker undervejs
  • Hvor mange gentagelser
  • Hvor lang tid
  • Hvor mange kilo
  • Andre kommentarer

 

Det vigtigste for mig er, at jeg får det gjort, uanset format. Min træningsdagbog er fyldt med utrolig værdifuld information i strukturerede punkter,  som jeg kan bruge til fremtidig planlægning af min træning.

/Janni

Følg mig på Bloglovin

Følg på Bloglovin

Sådan får du superhud

Mange kendte personligheder har udtalt sig om Anette Kristine Poulsens ekspertise om hudpleje, ingredienser og deres påvirkning på huden. Som altid er jeg jo skeptisk, og tænker straks, jeg må læse bogen, og se om jeg overhovedet får noget ud af den. For det kan da godt ske, at hun er ekspert, men virker det på mig?

poulsen

Til min store glæde kan jeg svare, ja.. det virker faktisk på mig. Bogen er meget brugervenlig, og kan virkelig bruges til noget. Jeg supplerede bogen med hendes Blog, hvor hun bl.a. anbefaler gode produkter til forskellige hudtyper.

Ud fra hendes anbefalinger har jeg købt en mild eksfolierende rensemælk fra pHformula E.X.F.O. Cleanse. Rensemælken indeholder frugtsyre som modvirker akne, pigmentforandringer og glatter rynker. Min hud er lidt uren, og jeg synes faktisk for første gang i lang tid, at jeg kan se en forskel. En anden ting hun skriver om igen og igen er, hvor meget huden har brug for A-vitamin. A-vitamin modvirker det samme som frugtsyre, og fåes i forskellige styrker. Den A-vitamin creme jeg bruger, er en natcreme, og må ikke bruges i dagslys. Den er så lækker, og huden bliver blød, lige så snart den bliver smurt på. Den er også fra pHformula.

Den sidste creme jeg har prøvet, som Anette har anbefalet, er Bioeffect daytime creme. Nøj mand. Jeg har prøvet mange og dyre cremer, men denne er da klart toppen. Jeg kan mærke, hvordan den trænger ned i huden, og giver lige præcis det fugt, min hud behøver.

IMG_0417

Jeg er absolut ikke færdig, med at køber produkter på Anettes anbefaling, og min bog står også fremme hele tiden, for jeg bruger den som et opslagsværk.

Nu ved jeg nemlig også, at Anette Kristene Poulsen ved, hvad hun snakker om.

Sådan får du superhud af Anette Kristine Poulsen ♥♥♥♥♥♥

/Janni

Følg mig på Bloglovin

Følg på Bloglovin

Broccoli toppe

De er vildt lækre. Kan serveres som forret med ketchup eller som tilbehør til hovedretten. Er der rester i overskud, er de skønne til madpakken næste dag. De er gode både varme, lune og kolde.

brocco

1 bundt broccoli

1 æg

2/3 kop rasp

 1/4 kop forårsløg

2/3 kop cheddar

1 fed hvidløg

salt

chilisovs

Rengør broccolien og kom hovedet i kogende vand med salt i 2 minutter. Derefter skal den hakkes, så den bliver helt fin. Pisk æg og tilsæt med rasp. Rengør og finsnit forårsløg, som tilsættes med cheddar og hvidløg. Tilsæt salt og chilisovs efter behov. Rør det hele godt sammen i en skål.

Brug en ske og form små toppe med den ene hånd. Sæt dem på en bageplade med bagepapir. Bages i ovnen i 16 til 18 minutter på 200 grader. Eller til de er sprøde i kanten.

/Janni

Følg mig på Bloglovin

Følg på Bloglovin

Træning i haven

Hvordan finder du tid til motion?

I dag er jeg glad, hvis jeg kommer i fitnesscentret 2 gange om ugen, for lidt er bedre end ingenting. Jeg laver oftest aftaler om at træne med min mor, fordi det gør det sværere at springe fra. Jeg træner også sommetider hjemme i haven, og gør det til en leg med børnene.

Jeg får god samvittighed og en skøn følelse i kroppen af at dyrke motion. Det giver overskud og nulstiller hovedet. Jeg kan være helt høj resten af dagen. Sundhed for mig er lig med velvære. Jeg føler mig frisk og fyldt med energi.

IMG_0395

IMG_0394

I dag blev det til træning med børnene. Først cyklede de en tur, og jeg løb ved siden af. Det blev ikke en lang tur, men som sagt, lidt er bedre end ingenting. Derefter blev det til træning med hulahopring og armbøjninger.

IMG_0399

Jeg skal lige vende mig til at hulahoppe. Det gør noget ondt på hofterne, men jo mere jeg øver, jo bedre går det. Hvad armbøjningerne angår, kan jeg nu tage 4. Perfekte er de nok ikke, men jeg kan.

/Janni

Følg mig på Bloglovin

Følg på Bloglovin

Older posts